Navigáció
· Főoldal
· FAQ
· Bannereink
· Statisztika

· Szeretetszoba
· Írj Blogot

· Cikkek
· Galéria
· Fórum
· Letöltések
· Linkek
· Hírek

· Keresés
· Kapcsolat

Képek

CHAT-ek


SZERETET SZOBA
Csevegők:
Kik Csevegnek:


RÉGI CHAT
A régi chat csak megtekintésre van fent.

IndigóTeszt

Ha kíváncsi vagy, hogy Te is indigó vagy e, csináld meg az Indigó-teszteket!

KLIKK IDE!

Kiemelt

Ez Lehet Az IGAZSÁG?

Galaktikus Tündérmese

IDŐVONAL I.

IDŐVONAL II.

IDŐVONAL III.

A Dualitás Meghaladása

A Dimenzióugrás

A Hét Angyal Tanításai

Szerelem Több Életen Át?

A Halál Mint Születés

Szeretet És Gyógyítás

Éljétek Az Életeteket (Kryon)

A Harcosi Útról

Megszabadulás Az EGO-tól

Ki Az Igazi Isten?

Szíriusz Beavatás

Ezoterika, Titkos Tanok

DNS Változások

Auraszínek Jelentése

A Karma Definíciója

A Karma

Ki Vagyok ÉN?

A TITOK Meditáció

Legújabb cikkek
· Az Egység 12 Tanítás...
· A Grál Üzenet 2. rész
· A Grál Üzenet 1. rész
· SaLuSa Üzenetei, 20...
· Elkerülhetetlen Vált...
Indigó Gyerekek

Álmodó Írása - Indigó vagy nem indigó?

Az Indigó Gyerekek

Az Indigó Gyerekek II.

Az Indigó Gyerekek III.

A Kristály Gyerekek

A Szivárvány Gyerekek

A Gyémánt Gyerekek

Indigó és Kristály Gyerekek II.

Indigó és Kristály Gyerekek III.

Indigo, kristály meg fényküldött

Indigó Gyerekek Összefoglaló

Egy Indigó Önvallomása

Indigók - egy új dimenzió hírhozói ők?

Az Indigók Jellegzetes Tulajdonságai

Miben különböznek az indigók másoktól?

Az Indigókról

Kristály és Indigó gyermekek

Aprószentek - Indigók

kristálygyerekek és angyalok

Kristálygyerekek és a természet

Az indigó-kristály átalakulási krízis

Mit jelent Indigónak vagy Kristálynak lenni?

Az Indigó serdülők és tizenévesek

Rendszerromboló Indigók

A tudatosság fejlődésének úttörői

A Kristály béketeremtők útja

Az Új Gyerekek Üzenete

Indigógyerekek: nehéz állást foglalni

Hiperaktív vagy indigó?

Hiperaktív vagy indigó? II.

Mindent Az indigókról

Indigó a gyermekem!

Lélek-Rajz (Egy Indigótól)

Kis értekezés az Indigóságról

Indigó Esetek - Karsay István írása

Éden a Földön?

Indigó és Kristálygyerekek rejtélye

Indigó felnőtt vagy?

A Kék Csillag Gyerekek

Született zsenik

Indigó Téma - Szkeptikusan nézve

Indigók Szüleinek

Indigó és Kristály gyermekek szülei számára

Indigó és Kristály Gyermekek nevelése

Szerződéseitek Gyerekeitekkel

Túlélő csomag a problémás gyerek szüleinek

Szülő mint tanító

Blog
nbalazs
» 194. levél
nbalazs
» Emberré lenni...
harmony
» A "különleges" gy...
» Békés harcos - Pe...
nbalazs
» Hiszek a szeretet...
nbalazs
» 189. levél
» Elmélkedés Istenről.
nbalazs
» "szatyor"
nbalazs
» Az Ébresztőhívás
» Jézushoz vezető ú...
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 1259
Legújabb tag: An-na

Látogatók ma: 1209
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 16
Max. napi rekord: 6534
Látogatók tegnap: 1303
Látogatók a hónapban: 50499
Összes látogatók: 116974

Utolsó 24 órában: 
























Utolsó Látogatók
Név: harmony
Csatlakozott: 06.06.07
7 hete
nbalazs Név: nbalazs
Csatlakozott: 24.03.10
320 hete
Név: pity
Csatlakozott: 18.10.07
320 hete
Sunca242 Név: Sunca242
Csatlakozott: 02.01.11
320 hete
Név: lersen
Csatlakozott: 07.12.07
321 hete
Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Starchild (Csillaggyermek) anyagok » Született zsenik
Született zsenik

Vajon mitől olyan különlegesek a tehetséges gyermekek? Egyszerűen csak szorgalmasabbak lennének másoknál, vagy eleve zseniális aggyal jöttek a világra?

A hétéves Marc különleges kisfiú. Míg barátai pizsamába bújva lefekvéshez készülődnek, addig ő ünneplőbe öltözik, és klasszikus hangversenyre indul, de nem nézőként, hanem előadóként. Marc emlékezetből több mint negyven klasszikus művet le tud játszani zongorán.

Főleg a nehéz darabokat szereti, azokat, amiket a tanára még nem javasol neki, mert túl sok oktávot kell lejátszani bennük…

Agyi adottságok

A Marchoz hasonló talentumok történetei látszólag ellentmondanak a logikának, de a tudomány lassan fényt derít az istenadta tehetségek rejtélyére. Agykutatók több tucat hivatásos zenész agyáról készítettek MR-felvételeket, hogy megfejtsék, hogyan fejlődik ki bennük az a szellemi képesség, melyet hivatásuk megkövetel. Aligha akad még egy olyan képesség, még egy olyan elfoglaltság, mely ennyire igénybe venné a szellemi kapacitást. Csak az a kérdés, hogy az agy mely részei nem aktivizálódnak, miközben valaki hangszeren játszik.

A zenélés többszörös igénybevételt jelent, hiszen a muzsikusok elolvassák a hangjegyeket; hallják a hangnemeket; mozgatják az ujjaikat, és folyamatosan figyelnek arra, amit játszanak. Azt találták, hogy a zenészek agya látszólag erre a hivatásra termett, mivel bizonyos területei az átlagosnál fejlettebbek.

Az egyik ilyen régió a kisagy, ami az agy keringésének csak tíz százalékát igényli, viszont e kis térfogatban több idegsejt zsúfolódik össze, mint az agy többi részében összesen. Ez a központ vezényli a szervezet több ezer idegrostjának mozgását, ezért nehezebb feladatokat és gyorsabban lát el, mint az agy más területei. Egy ügyes zongorista másodpercenként akár harminc hangjegyet is tökéletesen tud lejátszani, azaz a nagyobb méretű kisagy biztos, hogy előnyt jelent.

Egy másik terület, ami a muzsikusok agyában szintén terjedelmesebb, a kérgestest, ami a két féltekét összekötő csíkszerű idegrosttömeg. Ez a terület a zongoristáknál a hivatásuk szempontjából döntő, hiszen tökéletesen össze kell hangolniuk a testük bal és jobb oldali mozdulatait. Mindegyik oldalt külön agyfélteke irányítja, ám a zenészeknél különösen fontos, hogy a két félteke tökéletes harmóniában együtt tudjon működni. A nagyobb kérgestest több idegrostot tartalmaz, így több ingerület juthat át a másik oldalra, ami felgyorsítja a féltekék közti kommunikációt.

Örökölt tehetség?

Az abszolút hallás a rendkívül fejlett memórián alapul. Vannak olyan emberek, akik már kiskoruktól rendelkeznek ezzel az emlékezőképességgel, és pontosan meg tudják mondani, hogy milyen frekvenciájú egy adott hang. Akár 440 hangot is felismernek.

Egy kiváló muzsikus kíváncsian teszteli, hogy valójában mennyire jó Marc hallása. Marc számára egy zenei hang felismerése éppoly egyszerű, mint egy színárnyalat megnevezése. Ilyen tehetséggel tízezer ember közül csak egy rendelkezik.

Az abszolút hallás önmagában még senkit sem tesz zenei zsenivé, bár kétségtelenül hasznos. Egyes muzsikusok olyan kiemelkedően tehetségesek, hogy a hétköznapi szemlélő számára úgy tűnik, mintha minden bizonnyal a génjeikkel örökölték volna ezt a képességet. Vajon létezik olyan fogalom, hogy a zsenialitás génje?

A londoni kutatók az intelligenciát kódoló géneket szeretnék megtalálni. Ők egypetéjű és kétpetéjű ikreket hasonlítanak össze, hogy megvizsgálják, mennyire azonosak. A gyerekek olyan tesztsorozatokat végeznek el, melyek az intelligenciájuk mérésére szolgálnak. A közösen felnevelt, fiatal ikerpárok ugyanolyan miliőben nevelkednek, ami lehetővé teszi, hogy a kutatók a környezeti faktorokat kivonják az egyenletből. A genetikailag azonos, egypetéjű ikrek eredményeit a genetikailag eltérő, kétpetéjű ikrek teljesítményével hasonlítja össze. Ha különbséget észlel az ikrek által elért pontszámokban, akkor azt csak veleszületett tényezőkkel lehet magyarázni.

A kutató számos ikerpár DNS-mintáját megkapta, így megpróbálkozhat e herkulesi feladattal.

Az a probléma, hogy az emberi DNS-t hárommilliárd nukleotid építi fel, és több millió különbség lehet az egyes DNS-minták között. Az évek alatt tízezer ikertől gyűjtöttek DNS-mintákat. A minták alapján összehasonlíthatják a magasabb pontszámot produkáló ikrek DNS-ét a gyengébb teljesítményű ikrekével. A remények szerint ez majd segít azonosítani azokat a géneket, melyek a gyerekek IQ-eltéréseiért felelősek, de minél intenzívebben keresik azokat, annál több ilyet találnak...

Még több száz gén kölcsönhatása sem eredményez zsenialitást, bár a tudósok szerint olyan különleges hajlammal ruházhatják fel a gyermeket, mely később fejleszthető lesz. Így a zenei képességgel, az olvasás szeretetével vagy a sport iránti hajlammal megáldott gyermekek úgy válogatják és alakítják lehetőségeiket, és egyúttal módosítják is környezetüket, hogy elősegítsék tehetségük kibontakozását.

Azzal a folyamattal párhuzamosan, ahogy a gyermekek növekednek, és megvalósítják önmagukat, ezek a kezdeti, csekély mértékű eltérések egyre markánsabb különbségekké válhatnak.

Akarat nélkül nem megy

A tehetséges gyermekek sikere nemcsak veleszületett, kiemelkedő adottságuknak, de vasakaratuknak is tulajdonítható. Az igazán tehetséges gyerekeket heves indulatok motiválják, és szenvedélyesen törekednek a tökéletességre. Az igazán tehetséges gyermek egyik ismérve, hogy tökélyre törekszik, például magától akar gyakorolni, és el sem lehet vonszolni például a zongora mellől.

A tehetséges gyerekek másképp gondolkodnak és tanulnak. Ha olyasmit művelnek, ami kedvükre való, akkor módosult tudatállapotba kerülnek. Ha valakinek kiemelkedő képessége van a tanuláshoz, akkor könnyebben sajátítja el a dolgokat, és egyfajta flow-élmény keríti hatalmába. A flow az az optimális állapot, melyet alkalmanként mindenki átélhet, ha teljesen feloldódik az aktuális cselekvésben, és ilyenkor elveszíti minden időérzékét.

A tehetséges muzsikusok mérhetetlen örömöt lelnek a zenélésben, és minél többet zenélnek, annál ügyesebbé válnak, így még jobban élvezik azt. Ez egy hatásos körforgás, mely felerősíti a tanulás folyamatát.

A csillapíthatatlan tudásszomjnak azonban megvan az ára. Ezekre a gyerekekre sok konfliktus vár az iskolában, pont azért, mert különböznek a többiektől. Egy másik probléma a barátok kérdése. Amiatt, hogy merőben mások, mint a többiek, nem találnak barátokat maguknak, és gyakran magányosakká válnak. A tehetséges gyerekeket az a veszély fenyegeti, hogy csodabogaraknak bélyegzik őket. Abban is különböznek másoktól, hogy nem néznek annyi tévét, nem játszanak videojátékokkal, viszont több időt töltenek olvasással, könyvtárban, szabadban való játékkal.

A kamaszkor komoly akadály a tehetséges gyermekek számára, és a gondokért nem csak a hormonokat okolhatjuk. Kamaszkorban ugyanis az agy ismét felszámolja a neuronkapcsolatok egy részét, és a feleslegesnek ítélt szinapszisok újfent kihullnak a rostán.

A tinédzserek számára a legutoljára éretté váló agyterület, a prefrontális kéreg a legfontosabb, ami az ítélőképességért és az önuralomért felelős. Ez az erkölcsi központ normálisan még a húszas évek elejéig fejlődik.

Mikor kezdődjön a nevelés?

Az agy jelentős alkalmazkodóképességgel rendelkezik. A tudósok szerint bárkiből, aki megfelelő környezetben, optimális körülmények között nevelkedik, felnőttként kiváló zenész lehet, a fejlődő agy ugyanis egyszerre sebezhető és rendkívül fogékony.

A hetvenes évek elején egy csapat kutató hátrányos körülményű vidékeket keresett fel, ahonnan száztíz újszülöttet válogattak össze egy különleges kísérlethez. Attól kezdve, hogy valaki lemarad a tanulásban, és elkezdik lassúnak vagy olyasvalakinek bélyegezni, mint aki nem egészen képes megfelelni, az emberek már másképp viszonyulnak hozzá. Alacsonyabb követelményeket támasztanak irányába, és amint ez bekövetkezik, észre lehet venni, hogy a gyermekek szemében kialszik a fény.

A csoport tagjai hittek abban, hogy meg tudják törni ezt az ördögi kört. Meishay hathetesen került bele a programba, és gondoskodtak arról, hogy lekösse szellemi kapacitását. A kutatók kétszáz oktatójátékba sűrítették a fejlődésneurológia legújabb tudományos eredményeit.

A fejlesztés egyik fontos alapelve, hogy figyeljünk a gyermek jelzéseire, mert ha a gyermek érdeklődik valami iránt, akkor azt hajlandó is megtanulni. Csak olyan feladatot adtak neki, amit aktuálisan a gyermek valószínűleg könnyedén végre tud hajtani; amihez megvannak a képességei, és ezt olyasmi követi, ami csak kisebb erőfeszítésébe kerül. De a program nem csak játékot és szórakozást kínált a gyermekeknek, mert a kutatóknak tudniuk kellett, hogy az ingerek változást eredményeztek-e az agyműködésükben.

A gyerekek rendszeresen IQ-teszteket oldottak meg, és eredményeiket összehasonlították a különleges fejlesztésben nem részesült kortársaikéval.

Három hónapos korban még nem láttak különbséget köztük, ugyanígy hat, kilenc vagy tizenkét hónapos korban sem. Tizenöt hónapos kortól azonban már eltérést tapasztaltak abban, ahogyan a gyerekek szó szerint felfedezték a világot.

Az ingergazdag környezetben nevelt gyermekek gyorsabban tanultak, folyékonyabban beszéltek és magasabb IQ-pontszámot produkáltak, mint kortársaik.

Kétéves korukra már szembeszökő különbség támadt a két csoport között, és hároméves korukra már tudták, hogy jóval megelőzték kortársaik teljesítményét.

Ötéves korukban beiskolázták a programban résztvevő gyerekeket, de bárhová kerültek is, mindig visszatértek, hogy ellenőrizzék fejlődésüket, és ekkor következett az igazi meglepetés. Megtartották az IQ-tesztekben mért előnyüket, magasabb képesítést szereztek és jobb állásokhoz jutottak, ami szilárd bizonyítékul szolgált, hogy a korai ingergazdag környezet tartós hatást gyakorolt az életükre. Meishay például főiskolai diplomát szerzett és most New Yorkban dolgozik.

A korai fejlesztés nemcsak a gyerekek IQ-szintjét emelte meg, hanem a tanulási módszerek elsajátításában is segítségükre volt. Harmincöt évvel a program elindítása után az eredményekből kristálytisztán látszik, hogy az agy számára nem létezik olyan fogalom, hogy idő előtti tanulás. Ez különösképp igaz a zenére, amikor a korai kezdés az elfogadott.

forrás: http://csaladilap.hu
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be.

Még nem értékelték
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Hírlevél
Ha fel szeretnél írtakozni előbb regisztrálj az oldalon.
Szent Geometria

Partner oldal

Kiemelt Linkek

 Dimenzió Üzenetek

 Eseményhorizont

Linkcsere Partnerek

 Szabadság Szárnyai

 Lélekvándor.hu

 EMF Kryon

 Star Trek Portál

 Fénysugarak Oldala

 Kristályintelligencia

 OrfeoSzínház

 Energiagyogyaszat

 kristalycentrum

 Adamus-Saint-Germain

 Shaumbra Oldal

 Hivatalos Kryon Oldal

 Espavo Oldal

 Istennotemplom.com

 Istenno.com

 Titkos Tudás Tárháza

 Emberangyalok Oldala

 Angyalemberek Oldala

 Beszélgetések Istennel

 Eseményhorizont

Indigó Linkek

 Indigo.eoldal

 Indigó Gyermekvilág

 Csillagszülött Oldal

 Indigok.hu

 Indigó Levelezőlista

 Indigokör

 Indigogyerekek.lap

Szavazás
Szereted a REND-et?

igen, nagyon szeretem!
igen, nagyon szeretem!
57% [4 Szavazat]

szükség van rá
szükség van rá
29% [2 Szavazat]

Rendmániás vagyok ;P
Rendmániás vagyok ;P
14% [1 Szavazat]

én a káoszt szeretem
én a káoszt szeretem
0% [0 Szavazat]

hm........................
hm........................
0% [0 Szavazat]

Szavazatok: 7
Szavazáshoz be kell jelentkezni
Elindult: 25/05/2011 23:20
Lezárult: 28/09/2017 16:38

Archívum
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned.

30-08-2011 23:10
Nem csukhatjuk be a szemünket, mintha minden ok lenne a világban. A rossz dolgokról is tudnunk kell. Mindenről ami minket érint...

30-08-2011 05:06
Niniveia írtam privát üzenetet neked itt a portálon.

28-08-2011 23:02
köszönöm, ötletek is jöhetnek, meg bármi! Egyenlőre még gondolkozom hogy is kezdjek hozzá...

28-08-2011 22:16
Szivesen segitek.

28-08-2011 20:59
Bárki aki motivációt érez hogy segítsen a felkerülő anyagok összegyűjtésében vagy esetleg írásában, az bátran írjon! A lényeg a Szeretet témája.

28-08-2011 20:25
Bár az biztos hogy nagy munka lesz....

28-08-2011 20:24
Kedves Niniveia! Elkezdtem az oldal átalakítását, egy olyan oldallá, amilyenné eredetileg kellett volna terveznem. Leszedem a sok cikket, meg ami nem idevaló. Szeretném teljesen átalakítani.

27-08-2011 22:59
A REND nem azt jelenti hogy minden olyan mint amilyennek ti elképzelitek... Az Isteni REND-nek helyre kell állnia!

12-08-2011 16:17
Szép napot kívánok mindenkinek! Már régen tettem be hasonló hozzászólást :-)

24-07-2011 12:47
Smile